Skal lage ny grafisk profil

Affair AS har fått oppdraget med å lage grafisk profil for den nye kommunen.

 

En helt ny kommune trenger en ny, helhetlig og god profil. Dette skal Affair AS sørge for. De stakk nemlig av med seieren i konkurransen om å få utvikle nye Larvik kommunes nye grafiske profil.

Ny logo er en viktig del av den grafiske profilen. To kommuner skal skape én felles identitet, og det nye kommunevåpenet “Sølvdråper” vil naturligvis være kommunens viktigste symbol.

Nå starter arbeidet med andre symboler, skrifttyper og farger. Maler skal utformes og retningslinjer for bruk må på plass. Gjengen i Affair gleder seg til å sette i gang arbeidet.

– En grafisk profil skal være samlende, og uttrykke verdier og identitet. Vi skal bruke all vår innsikt, erfaring og kompetanse for å gi den nye storkommunen en tydelig visuell profil som innbyggerne føler seg hjemme i. Dette er en veldig spennende oppgave, som vi er både stolte og ydmyke over å skulle løse, sier de kreative hodene i Affair.

 

Kreative: De har hjerte for god design og smarte løsninger. Nå skal Affair utarbeide ny grafisk profil for nye Larvik kommune. F.v: Hans Gunnar Aslaksen, Cecilie Feen, Christian Sørhaug og Marianne Zaitzow.

 

Implementering av den nye grafiske profilen vil igangsettes i løpet av året, men mye vil også komme på plass først i 2018.